søndag den 16. marts 2014

STANDERLAMPE.


I DREAM IN COLORS



Jeg har længe haft en standerlampe stående i kælderen, sammen med mange andre loppefund, der alle blot venter på den rigtige ide, eller at jeg finder lige det rigtige materiale i den helt rigtige farve....
Og når det så sker, og jeg får lavet, lige det jeg havde i tankerne, er det bare skøøøønt.
Som f.eks. denne her.


Gul standerlampe med neonpink lampeskærm.
Standerlampe i stærke farver.





Lampen er blevet malet gul.... og ja jeg elsker farver :)

Skærmen er ikke den der oprindelig fulgte med lampen. Den har jeg aldrig haft, men denne her passer rigtig fint.
Det gamle stof er flået af, og så har jeg viklet neonpink plastiksnor på stativet.
Jeg har viklet det på  i ottetals mønster..... altså ind under den øverste kant på skærmen, hen over den, ned og så modsat når jeg kommer til den nederste kant.
Det er rigtig nemt, og man kan sagtens  bruge andet materiale som, garn stof eller andet snor.




Gul standerlampe med neonpink lampeskærm.
Gul standerlampe med neonpink lampeskærm.

 Der hvor plastiksnoren er samlet, har jeg helt enkelt bare bundet enderne sammen, og ladet knuderne være synlige. Man kan naturligvis også lave det, så de ikke kan ses, men jeg synes det er fint, at den ser lidt mere rå ud med synlige knuder.
Til sidst har den lige fået et par hent fantastiske gule knapper...... DEM ELSKER JEG :)


Neonpink lampeskærm med gule knapper.
Skønne gule knapper.


Synes selv den er blevet rigtig fin, og er nu min nye senge lampe. (I DREAM I COLORS)
Det var rigtig nemt at lave skærmen på den måde, og det skal jeg helt sikkert prøve igen med noget andet materiale.

God fornøjelse hvis du selv skal igang :)

LONE











Ingen kommentarer:

Send en kommentar