tirsdag den 15. april 2014

PÅSKEFERIE.

JUUUUBBIIIIIIII.........

Mens jeg venter på det gode vejr.......

Nu vare de ikke så længe inden jeg holder Påskeferie, og jeg glæder mig rigtig rigtig meget til et par fridage.
Jeg har kun et ønske......GODT VEJR :-)
Jeg kunne nemlig godt tænke mig at komme i haven, og det er noget jeg kun gør, hvis vejret er til det.       Det skal nemlig være en nydelse og ikke en sur pligt.

Der er stadig noget ukrudt der skal væk, krukker der skal plantes, og ikke mindst så skal der skabes små hyggelige steder, hvor man bare får lyst til at slå sig ned, og glemme alt om tid og sted.... bare nyde nuet.

Jeg har derfor lavet et tæppe, der skal bruges i haven.


                                                                      
Hæklet tæppe
Jeg lavede alle firkanterne forskellige, men valgte at bruge den samme grønne farve yderst på på dem alle..

Ikke en firkant er ens, men fordi de alle er afsluttet i samme farve, er det den grønne farve, der er mest fremtrædende og det skaber dejlig ro i et hyggelig "farvekaos".

Firkanterne er hæklet sammen med en lysegrøn farve.
Med den samme farve, har jeg til sidst hæklet en bort hele vejen rundt.

Selv om, jeg var rigtig træt af, at hækle disse firkanter, da jeg var færdig, fik jeg alligevel hanket op  i mig selv, og tog mig sammen, til lige at lave lidt ekstra, så der også kunne blive til en lille pude.


                                                                          
Hæklet pude og tæppe
Jeg glæder mig til den første drivedag i haven, med mit skønne tæppe og pude.



Da jeg skulle igang med tæppet, ville jeg gerne finde et fint mønster på en firkant, så det ikke blev den almindelige oldemorfirkant, jeg ofte har brugt.

Valget faldt så på dette mønster, og jeg tror det var den rude "sol" i midten, der gjorde det.
Men hvor er der bare  mange fine mønstre, jeg bliver nok nød til at lave et nyt til næste vinter.

Opskriften på disse firkanter har jeg fundet i denne bog


                                            
hæklebog
I bogen er firkanterne brugt til et sjal.
Hos mig blev de til et tæppe.

                                                                             
strikke og hæklebog
jeg ændrede en del på farverne og valgte så også, at slutte alle firkanterne af, i samme grønne farve.



ppsssttt..... Jeg er også igang med at male havemøbler.

Fandt nogle gamle jern møbler, der var sat ud til storskrald.
Fik dem slæbt hjem i min kælder, og der har de så stået i lang tid, og ventet på foråret.
Nu er de så ved at blive malet, og jeg skal også have lavet nogle fine hynder til dem.
Så du kan nok forstå, at det SKAL bare blive godt vejr i påsken :-)

Du får lige et smugkig på møblerne her, men jeg vender tilbage, med det færdige resultat en anden dag.


                                                       
Havemøbler
Der er to stole og en lille to personers bænk.
Glæder mig sådan til de er færdige, og jeg kan få dem ud i haven.....
OG JA...... De skal være gule :-)

Rigtig god påske til jer alle.

Lone

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar