torsdag den 29. maj 2014

HJÆLP!!!

MIN LEJLIGHED ER BLEVET FOR LILLE.......



Kender du det, at du lige kunne bruge et lille bitte værelse mere?????
Sådan havde jeg det.......
Jeg havde brug for et sted, hvor jeg lige kunne lade mine hobby projektet ligge, uden at det ville se rodet ud i hele lejligheden.
Det skal selvfølgelig lige nævnes, at jeg bor i en  2 1/2 værelses lejlighed og derfor ikke har et værelse jeg kan indrage til kontor/arbejdsværelse.


Efter at have været i "tænkeboks" et par dage fandt jeg løsningen..... MOBILE SKILLEVÆGGE!!!




                                                                       
Mobile skillevægge
Lige til at køre væk hvis der er brug for mere plads.



Jeg købte 4 store lærreder, satte dem sammen to og med bagsiderne mod hinanden.
Derefter indrammede jeg dem med trælister, og fødderne med hjul er sådan nogle man kan købe i byggemarkeder til at sætte på hegn til haven.

Så er der jo ingen grænser for hvordan de kan se ud... tapet, maling eller hvad man nu lige har lyst til.
De kan hurtig friskes op i nye farver, og det bedste af det hele er, at de er lige til at køre væk, hvis det er nødvendig med mere plads.


Sådan her kom mine skillevægge til at se ud.


                                                                           
mobile skillevægge
Det ene lærred blev tapetseret med forskellige papirstykker,
og derefter lavede jeg et stort træ.




mobile skillevægge
Træet er lavet af  tykt gul garn, der er hæklet i lange stykker af kædemasker.
De er limet på lærredet og derefter har jeg malet med transparent gul maling.

                                                                           
mobile skillevægge
I dream i colors

Det andet lærred er også af forskellig papir... Her revet i mindre strimler, og så har jeg malet denne tekst på, da disse to lærreder, vil blive set fra en lille soveafdeling. 


                                                                       
mobile skillevægge
sådan ser de ud når de står ved siden af hinanden.

                                                                           
mobile skillevægge
De to sidste lærreder blev tapetseret med lidt roligere farver,
og trælisterne skal lige males hvide.


                                                                               
mobile skillevægge
Det færdige resultat, og så lige med lidt hygge og et strejf af en skøn gul farve.

Denne side, er det man ser, lige når man træder ind af døren til min lejlighed, så derfor har jeg prøvet at lave det lidt som en entre.
Er vældig glad for resultatet.... nu har jeg fået et ekstra lille rum, og hvis jeg fortryder ELLER får lyst til at flytte rundt.... ja så køre jeg bare mine vægge et andet sted hen :)


Håber du er blevet inspireret til selv at lave ekstra plads....

God fornøjelse.

LONE




3 kommentarer:

  1. Hej Lone,
    Lækker ide! Hvor har du købt lærrederne henne og hvor store er de?
    Hilsen Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette.
      Lærrederne måler 100x150 og jeg købte dem i Bilka.
      Når de så er monteret på ben med hjul og der er kommet trælister hele vejen rundt, er højden ca. mellem 165 og 170.... Så man kan ikke lige kigge over dem. Man ved jo aldrig helt om det vil fungere i længden, når man får sådan en ide, men jeg er utrolig glad for mine skillevægge. Den løsning fungere perfekt her hos mig, så jeg kan klart anbefale dig at gå i gang.
      Hilsen Lone

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet