torsdag den 17. juli 2014

GENBRUGS SOFABORD DIY

NU MED FLETTET HYLDE....



Mit seneste loppefund er et sofabord, og nu er jeg færdig, med at ændre det.



                                                             
Genbrugs sofabord
Genbrugs sofabord med flettet hylde og malede ben

                                                                   

Jeg har, et stykke tid, været på udkig efter et nyt sofabord, og her er det så.
Jeg har flettet en lille hylde under bordet, så der lige er plads, til et blad eller min bærbare pc. 
Det nederste af benene, har også fået lidt grå maling.
Jeg har taget billeder undervejs, så du kan se hvordan, jeg har lavet hylden.


                                                                             
Genbrugs sofabord
Sådan så bordet ud, inden jeg gik i gang med, at lege med det.



Under bordpladen er der 3 stænger, der sikkert er lavet, for at gøre det stabilt, og det er dem jeg har bundet snor om, for at flette en hylde.
Der hvor der mangler en stang, har jeg bundet noget tykt messingfarvet ståltråd fra ben til ben.




Genbrugs sofabord
Først har jeg bundet snor fra den ene stang til den anden
på langs af sofabordet.


                                                                         
Genbrugs sofabord
Detefter har jeg flettet snor, i tern, den anden vej.


                                                                     
Genbrugs sofabord
Jeg har brugt snor i forskellige farver .


Jeg har ikke haft en egentlig plan om hvordan det skulle blive, da jeg startede med at flette, men har bare prøvet mig frem. 
Først har jeg flettet lidt den ene vej, og så den anden, indtil hylden til sidst er hel tæt og  fast, så den kan bære noget.
Efterhånden som arbejdet skred frem, løb jeg tør for både mørkegrå og lysegrå snor. Da valgte jeg så noget natur, og det virker rigtig godt sammen med det blanke grå og grønne.



                                                                 
Genbrugs sofabord
Så er hylden flettet færdig.


Som det sidste pift, har jeg også malet det nederste af benene på bordet.
For at det skulle blive helt lige brugte jeg malertape, og målte nøjagtig hvor det skulle sidde på hver ben.



                                                                   
genbrugs sofabord
På med malertape så det bliver helt lige.
Husk at malertape skal fjernes inden malingen er tør.



                                                             
Genbrugs sofabord
Så er det færdig og klar til brug.



                                                                             
Genbrugs sofabord
Jeg er meget glad for mit nye sofabord :-)




Du får lige et lille ekstra tips, til hvordan du meget nemt kan opdatere din gamle møbler.....
Kodeordet er tape :-)



                                                             
Frække møbelben diy
Et par sting med gråt bomuldsgarn og så en gang tape på benene
og mine møbler er frisket op :-)



                                                                               
Lækre møbelben
Frække møbelben :-)




Håber du kunne lide mine ideer.  Brug dem endelig hvis du har lyst.


Rigtig god og kreativ sommer.

Lone









Ingen kommentarer:

Send en kommentar