lørdag den 19. juli 2014

STYLING AF PLANTER

VOL: 2


Solen og varmen er hård ved mine planter, så det er på tide at skifte lidt ud.
Jeg er ikke den bedste til, at få vandet mine blomster, så jeg vælger næsten altid planter, der ikke skal have så meget.

Er du heller ikke den flittigste med vandkanden, så er et godt tip, altid at gå efter planter med tykke sprøde blade. De klarer sig længerer uden vand, og de fleste tåler også en del sol.
Hvis du stadig er i tvivl, så er et andet godt tip, at købe dine planter hos blomsterhandleren,  hvor personalet er uddannet til at råde og vejlede dig. 


I stedet for at have vindueskarmen fyldt med forskellige planter, kan jeg godt lide, når der bare er et par stykker, men så skal de også se godt ud..... ikke noget med bare at plumpe en plante ned i en skjuler.


                                                                   
Styling af potteplanter
Min vindueskarm.



Her kan du se hvordan mine planter ser ud, i mit vindue, der vender mod nord.
Den høje plante er en Corokia. Den tåler ikke udtørring, men da den står mod nord, hvor den aldrig rigtig får sol, kan jeg godt holde den, selvom jeg højest får vandet en gang om ugen. Den lille plante er en sukkulent. Den skal tørre helt ud mellem hver vanding, så den får ikke vand så ofte som den anden.




Styling af potteplanter
For at dække jorden har jeg pyntet med sneglehuse.
Farven passer godt til den grå plante, krukkerne, og den lille træfugl.



I vindueskarmen har jeg også samlet en gruppe vaser, hvor jeg har pyntet den ene med et fingerfilodendron blad. I den anden side har jeg en trælampe og endnu en vase, som jeg synes lige passer til lampen.




Styling af vindueskarm
Her kan du se hvordan hele min vindueskarm se ud.
Jeg synes det er enkel ,og alligevel ser det spændende ud.....
Hvad synes du ????



Hvis du selv har lyst til, at prøve kræfter med, styling af dine planter, får du lige et eksempel mere her.


                                                                               
Styling af planter
Først vælger du krukke og planter der klæder hinanden i farven.
Der er stor forskel på grønne planters farver... de kan være lige fra lysegrønne
til mørkegrønne og mange er nærmest grågrønne, så vælg med omhu.




Styling af planter
Så skal de plantes i krukken... ikke bare stilles i med plastikpotten.'
Når man planter direkte i krukken, er det vigtigt at stikke en finger i
jorden inden man vander... lige for at tjekke om planten er tør.




Styling af planter
Så skal du vælge materiale til at dække jorden med.
Her har jeg valgt forskellige ting fra stranden... både hele og knuste skaller.


                                                                                     
Styling af potteplanter
Først dækker jeg med knuste skaller.
Derefter laver jeg grupper med hele skaller.





Styling af potteplanter
Til disse potter har jeg også brugt lidt snor og 2 store træknapper.




Styling af potteplanter
Snoren er viklet et par gange om potten, og jeg har brugt et par klatter lim
fra en limpistol, så den ikke glider af potten.
til sidst er den store knap bundet på.




Styling af potteplanter
Synes farverne og materialerne klæder hinanden rigtig godt,
og passer til dansk sol og sommer.




Styling af potteplanter
Disse sukkulenter passe godt i et solrigt vindue, da de tåler udtørring.




Styling af potteplanter
Håber  du kan bruge nogle af mine ideer til styling af dine egne planter.




Rigtig god sommer.

Lone








Ingen kommentarer:

Send en kommentar