torsdag den 2. oktober 2014

DIY DIAMANTFORMET KOBBER LAMPE

LAVET AF SUGERØR.....



                                                                     
diamantformet kobber lampe
Min diamant :-)

         
Så er min nye lampe færdig, og ihhhh hvor er jeg glad for den.
Den er lavet af sugerør, kobberfolie og lædersnor.


Ideen er faktisk tyv stjålet lige HER..... En rigtig spændende blog fyldt med inspiration.
Og jeg startede med at "øve mig, ved at lave en lampe magen til.


                                                                         
lampe af sugerør
Diamant lavet af sugerør




diamantlampe af sugerør
Kan bruges som lampe, men den er også rigtig
fin som den er...... Tror da den ville pynte på juletræet :-)

Jeg synes den lille diamant er rigtig fin, men bestemte mig for at prøve at give den gas og  udvide diamanten, så den blev stor nok til en loftlampe. Det er lidt svært at forklarer hvordan den samles, men jeg har taget nogle trin for trin billeder, så du kan se hvordan jeg gjorde.


                                                                               
Lampe af sugerør
Du skal bruge 16 sugerør på 15 cm, 8 på 23 cm, 8 på 10 cm og 8 på 8 cm.
Alle sugerør er pakket ind i kobberfolie




Lampe af sugerør
Til at samle lampen har jeg brugt lædersnor. Andet snor kan også bruges,
bare det ikke er for tykt...... 


Start med at samle de lodrette rør til lampen som vist på billedet ovenover. 
Du skal samle dem, så du bruger et rør på 10 cm., så et på 15 cm. og et  på 23 cm.
Disse tre sat sammen udgør en lodret linje i diamanten.




Lampe af sugerør
Sammel så du får 8 sammensatte stænger.
Du har nu 8 sugerør på 15 cm og 8 på 8 cm tilbage du ikke har brugt.




DIY kobber lampe af sugerør
Så skal du have de vandrette rør sat på lampen


Start med de 8 sugerør på 15 cm. De skal sidde vandre mellem de to sugerør på 15 og 23 cm.
Jeg bruger her dobbelt lædersnor, så jeg kan lade, en snor gå på hver side, af den lodrette snor.




DIY kobber lampe af sugerør
Her kan du se hvordan jeg deler den dobbelte lædersnor, så de vandrette
rør bliver siddende hvor de skal.




Diamant lampe
Fortsæt hele vejen rundt med de 8 sugerør på 15 cm.




lampe af kobbersugerør
Lav en midlertidig knude på lædersnoren, så du lige kan
hænge den op inden du samler den helt.




kobberlampe af sugerør
Når den hænger samler du den helt, så du nu er hele vejen
 rundt, med den ene vandrette linje.

                                                                           


diamant kobberlampe af sugerør
Så skal du samle den øverste vandrette linje af de sidste
sugerør på 8 cm. De skal sidde mellem de
lodrette rør på 10 og 15 cm.


De sidste rør på 8 cm skal bindes på med dobbelt lædesnor som før. 
Det er nemmest at binde dem på, mens lampen hænger.





DIY diamant lampe af kobbersugerør
Bind de sidste rør på hele vejen rundt, og sæt lampen
udenpå en fatning, inden du strammer
og hæfter alle enderne.

                                                                   
DIY diamant kobberlampe af sugerør
Og VUPTI....... Et styk lysende diamant.



Jeg har brugt en stor pære i min lampe.... Det synes jeg klæder den rigtig godt.


Diamant lampe




Jeg elsker min nye lampe.... Se lige det fine mønster, den laver på væg og loft.




diamant kobberlampe






diamant kobberlampe





diamantformet kobberlampe
Smukkere end smuk.


Og nu som lovet tidligere.... .tra traaa...... Jeg har fået hængt alle mine rammer op.
Hvis du har fulgt med her på bloggen, ved du, at jeg gennem et stykke tid, har samlet på rammer fra genbrug og tilbud :-) Jeg har også tegnet lidt billeder, og nu er rammerne endelig hængt op.
Jeg mangler stadig at tegne/male til nogle af rammerne,  men nu er de i hvert tilfælde hængt op, med en blanding af mine tegninger, købe tryk, og så er nogle af dem, fulgt med rammerne, da jeg købte dem. 
Så er det jo bare at skifte ud efterhånden, som jeg får lavet nye.



                                                                 
Gallerivæg
Mit hyggelige hjørne med tegninger.




                                                                             
Diamond lights
Tjek også lige denne fantastiske pære....Diamond lights.
Den er jeg også lidt forelsket i :)


Og så tilbage til det vi begyndte med.... Min lysende kobber diamant.



                                                                
Diamantformet kobberlampe
Jeg elsker elsker elsker min lampe :-)



                                                     

Håber du er blevet inspireret, og kunne lide min udgave af  diamant lampen.
Har du spørgsmål så fyr endelig løs, så skal jeg besvare dem så godt jeg kan.

God fornøjelse og kreative hilsner

Lone




                                                                           


                                                                         


Ingen kommentarer:

Send en kommentar