fredag den 17. oktober 2014

NYE LOPPEFUND

SAT I STAND OG KLAR TIL BRUG.....



                                                            
kontorstol
Orange træstol med ben fra kontorstol

Min nye ORANGE kontorstol :-)
En gammel stol fik benene amputeret, blev malet orange og fik så nye ben, fra en gammel kontorstol.
Lavede den mest for sjov, men overvejer at lave 5 mere og bruge dem som spisebords stole.
Hvis jeg gør det, vil jeg have, at de alle skal være forskellige...... altså forskellige træstole, malet i  forskellige farver :-)
Leger stadig med tanken, og har endnu ikke helt besluttet mig......så ind til videre er det min kontorstol.


                                                                                        
træstol
Lækker malet træstol


Endnu en genbrugs stol.....
En ordentlig gang afvaskning i grundrens, og den så rigtig fin ud.
Har ikke ændret på farven endnu...... Kan egentlig godt lide den som den er, og så passer den jo perfekt til min hjemmelavede skindpude med verdenskortet på bagsiden.




træstol
Passer både til for og bagside af min pude :-)

Hmmmm.... Jeg kan godt fornemme, at jeg får svært ved at vælge, hvordan puden skal vende.
Men den kan jo også bare vendes en gang i mellem :-)
Fik du ikke set mit indlæg om puden tidligere, kan du se det HER.


                                                                           
Bjørn Wiinblad smørebrik
Oktober smørebrik/platte fra Bjørn Wiinblad

Dette loppefund, er en lille ekstra gave, til min søde veninde, der har fødselsdag i oktober. Derfor skal hun selvfølgelig have oktober platten :-)
Jeg ved, hun godt kan lide Bjørn wiinblads smørebrikker, og at hun vil hænge den op på væggen.
Jeg kan faktisk også godt selv lide dem, hvis man ikke overdriver og fylder en hel væg med dem.
Og jeg kan allerbedst lide dem, hvis de bliver gjort lidt mere rå, som her, med en lædersnor og en rustik træperle.
Det er lidt ligesom med tøj.... Hvis det er for "pæn" så dresser man ned, med et par biker støvler eller sneakers.
Hvis Bjørn Wiinblads platter er lidt for "pæne" så er lædersnor og en rustik træperle, det der skal til.


                                                                               
Teaktræs skænk
Mit skønne arvestykke

Denne super skønne teaktræs skænk er ikke et loppefund, men et arvestykke.
Den er købt af mine forældre i 60èrne, og da min mor og far, for mange år siden, blev skilt, fulgte denne skænk min far.
Min far døde desværre, i en alt for ung alder, for mange år siden. Skænken har stået opmagasineret i en kælder lige siden, men den stod desværre, og blev mere og mere ødelagt, som årene gik.
Nu er den endelig kommet hjem til mig, og den er blevet rigtig fin.
Jeg vaskede den forsigtig, og behandlede den bagefter, med en blanding af halv eddike og halv olivenolie.
Havde læst om dette, og jeg skal lige love for, at det virker :-)
Se lige her hvordan den så ud, inden jeg gik igang.


                                                                        



Som du kan se, er der virkelig sket en stor forandring :-) Skænken er blevet sååååå fin, og jeg kunne absolut aldrig komme i tanke om, at male sådan et smuk møbel.


                                                                   
Bjørn Wiinblad smørebrikker
Lige lidt mere Wiinblad


På falderebet, kan jeg lige nå at vise mit seneste loppefund.... Endnu et par ting fra Bjørn Wiinblad.
Disse to faldt jeg for, fordi jeg synes de er lidt mere enkle, end de andre jeg har set. Jeg har efterfølgende fundet ud af, at de ikke er lavet i så mange eksemplarer, og at de er lavet for at fejre 30 års samarbejd, og skulle være den første og sidste tegning han lavede til Nymølle.

Det var dog ikke derfor jeg købte dem, men fordi jeg som sagt synes, de er lidt mere enkle i deres udtryk, og fordi jeg har planer med dem...... :-)

Fortsættelse følger :-)

Håber du nyder det skønne efterår.

Lone










Ingen kommentarer:

Send en kommentar