søndag den 2. november 2014

BJØRN WIINBLAD OG KÆMPE KNAPPER

Løgkasse og kobberur......???


Sikke en sammensætning tænker du nok :-)...... men se lige her!!!


                                                               
Bjørn Wiinblad og kæmpe knapper
Nyt ur, store knapper og Bjørn Wiinblad i skøn forening.

Så  fik jeg hængt mine Bjørn Wiinblad smørebrikker op, og de fik selskab af kæmpe knapper og et kobberfarvet ur.
Det hele er sat på en gammel løgkasse, der lige har fået monteret et gammel læderbælte som strop til at hænge i.


                                                                     


Løgkasse
Jeg elsker disse gamle løgkasser, og har haft en stående
et stykke tid, men bare ikke lige fået den brugt til noget.




Løgkasse
Det fine trådnet gør det meget nemt at hænge ting på,
og så kan man skifte ud, lige så tit man vil.....
uden huller i væggen.

                                                                             
læderbælte
Et gammelt læderbælte er brugt som strop, til at
hænge løgkassen op i.


                                                                         
Læderbælte
Spændet er klippet af og der er lavet et hul,
yderst i hver ende af bæltet.


                                                                             
løgkasse
Bæltet er sat fast på løgkassen med en skrue.


                                                                         
Løgkasse
Det samme i modsatte side, og så er den klar til ophængning.


                                                                                 
Løgkasse
Så skal der hænges ting på.....


                                                                         
Kobberfarvet ur
Det første jeg valgte at hænge på, var et kobberfarvet ur.
Her har jeg også limet et gammel læderbælte på.




læderbælte
Spændet på bæltet var ikke lige som det skulle være,
så det blev klippet af, og istedet har jeg samlet
bæltet med en knap.


Og knapper elsker jeg :-) Og jeg har fundet de mest fantastiske store knapper.
Den største er 25 cm. i diameter... så det er nogle ordentlige basser :-)
Jeg har tre forskellige størrelse... og de er også hængt på løgkassen.


                                                                       
Knapper
Her er de som jeg har købt dem.


                                                                           
Knapper
knapperne er pyntet med lædersnor


 Sidst men ikke mindst, så er mine Bjørn Wiinblad platter/smørebrikke også kommet på.
Jeg fandt dem på et marked, og faldt pladask for dem.
Der er mere enkle, end dem jeg ellers har set, og det elsker jeg.


                                                                         
Bjørn Wiinblad
Pyntet med lædersnor og træperle.


                                                                             
Bjørn Wiinblad
Som jeg skrev sidst, så er jeg ret vild med at
nedtone platterne med lædersnor og
træperler... så bliver de mere rå.


                                                                             
Løgkasse, Wiinblad og kæmpe knapper
Så er det hele hængt på og en lille lyskæde med kobberkugler
har fået plads øverst  på løgkassen.


For sådan en som mig, der flytter rundt MEGET ofte..... Ja så er det altså enorm smart, at der nu kun er et hul i væggen, og så kan jeg som sagt også skifte de ting ud, der hænger på løgkassen, ligeså ofte som jeg vil.
Og så er løgkassen da også bare skøn i sig selv :-)


                                                                                     
Træknap
Lækker træknap


                                                                           
Træknap
Lækker KÆMPE træknap :-)


                                                                               
Løgkasse
Hygge :-)


Og nu MÅ jeg altså IKKE lave andre ting, før jeg får lavet den pude færdig, der snart har været 1/2 år undervejs........Er nød til at lave sådanne regler for mig selv :-) Ellers bliver den ALDRIG færdig, og den bliver ellers rigtig fin ;-)


Håber du blev inspireret til at lave lidt om hjemme hos dig :-)
Spørgsmål besvarer jeg gerne.

Kreative hilsner

Lone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar