søndag den 30. november 2014

KALENDERLYS DIY !!!

Og datoen passer hver dag.......



                                                                             
kalenderlys diy
Lav et kalenderlys hvor datoen altid passer....


Mit kalenderlys passer aldrig......Kender du det????
Derfor har jeg droppet det traditionelle kalenderlys i år, og lavet min egen udgave.....
Og nu vil jeg have den rigtige dato på mit lys hver dag.


Jeg har prøvet mig lidt frem, og det kom der 4 forskellige modeller ud af...
Til hver lys har jeg brugt et gammelt glas fra oliven, marmelade eller andet.
Her er billeder så du kan se, hvad jeg også  har brugt, da jeg lavede dem.


 1:
kalenderlys diy
Servietter, sorte elastikker, blondebånd, papirstykker
med tal fra 1 - 24 og en clips



kalenderlys diy
Jeg har klippet servietterne, så jeg kun bruger det stykke
med motiv på. De er også delt, så det kun er det øverste
tyndelag der bruges.


Servietterne limes på med decoupage lim. Jeg har også brugt limen oven på servietterne.



kalenderlyd diy
Alle 24 stykker papir med tal samles i clipsen...
De skal ligge i rigtig rækkefølge.




                                                                                     
kalenderlys diy
Blondebånd, elastikker og clips med tal sættes på.


                                                                           
kalenderlys diy
Hver dag fjernes det øverste tal fra clipsen.





2:
kalenderlys diy
Sort snor, masking tape, et manillamærke, et korkhus og barkstjerner.


Manillamærket deles op i 24 felter, og der skrives et tal i hver felt fra 1-24.


                                                                           

kalenderlys diy
Glasset pyntes med tape, stjernerne limes på med
limpistol, manillamærket og korkhuset bindes
på med sort snor

'


kalenderlys diy
Hver dag krydses en dato af.




                                                                         
kalenderlys diy



kalenderlys diy
kalender hygge




3:                                                                            
kalenderlys diy
Et stykke meget tynd kork. sort elastik, 2 sorte træperler, sort snor,
sort tavleetikette og en kridt tusch.


Korken er klippet så den passer til glasset, og limet på med decoupage lim.
Jeg har ikke brugt lim oven på som ved servietterne.
Tavleetiketten er selvklæbende, og er nemme at sætte på.



kalenderlys diy
Et sort elastik er sat på øverst på glasset, og sort snor
er bundet på, og pyntet med sorte træperler.


kalenderlys diy
Hver dag tørres etiketten af med en våd svamp, og en ny dato skrives.




kalenderlys diy
Det tynde kork giver en flot effekt når lyset tændes.




4:                                                                        
kalenderlys diy
Lædersnor, et par knapper, ternet papir og lidt kobbertråd...
det fik jeg ikke lige med på billedet :)



Det ternede papir har jeg klippet ud så der er 24 tern, og der er skrevet et tal i hver fra 1 - 24.
Papiret er limet på glasset med decoupage lim.



kalenderlys diy
Lædersnor bindes om glasset for oven og knapper
limes på med limpistol. Kobbertråd vikles om glasset
øverst og nederst.




kalenderlys diy
Hver dag sættes et kryds over et tal.




kalenderlys diy
Meget enkelt, men hyggeligt.


                                                                                 
kalenderlys diy
Det enkle kalenderlys er flot på et fad med andre hyggeting.




                                                                                 
kalenderlys diy



4 forskellige kalenderlys, hvor datoen altid passer, uanset hvor meget eller hvor lidt, lyset er tændt.
Der kan også laves et advents lys på samme måde.....

Håber du kunne lid mine kalenderlys.

Kreative julehilsner

Lone






                                                                                 

                                                                           


                                                                            

2 kommentarer:

  1. Hi Lone! What a creative way to have an advent candle, totally different! <3
    Your idea shows it does not have to cost a lot of money or does have to be very complicated!
    Thanks for sharing!
    (And thanks for following me!)
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Ingrid.
      I love all your funky crochet, and can't wait to see more of your beautiful woork.
      Lone xx

      Slet