søndag den 9. november 2014

YES!!!!! SÅ BLEV BOBLEMØNSTER PUDEN FÆRDIG....

ENDELIG.......



                                                                       
hæklet pude
Den har været længe undervejs.....


Jeg er så glad for, at min pude ENDELIG er færdig.......
Og den har virkelig været længe undervejs......
Det er jo ikke fordi, at selve puden som sådan, tager så lang tid at lave, jeg har bare ikke rigtig kunnet tage mig sammen til at lave den. Forsiden blev lavet i en fart..... Der skulle jeg hele tiden tælle, skifte farve og følge det diagram jeg havde lavet..... men bagsiden..... Den er ens farvet, og den har været noget så kedelig at lave.
Jeg har derfor hele tiden fundet på andre projekter, der var meget mere spændende.
Jeg er åbenbart ikke god til ensfarvede ting :-) Det bliver for kedelig, for mig, at arbejde med.
Det er altså ikke fordi, jeg ikke synes at ensfarvet er pæn, for det kan det sagtens være, men når jeg hækler må jeg bare erkende, at der skal ske noget med farve, mønstre eller andet der gør, at det ikke bliver for ensformigt at lave :-) hvis projektet altså skal blive færdig.
For at puden langt om længe skulle det, måtte jeg til sidst  forbyde mig selv, at gå i gang med andet, ind til den var helt færdig.... Selv når man hækler kan man lærer lidt om sig selv :-)


Men nu er sidste hånd lagt på værket.... og den er såååååååå fin :-) 



                                                                             
hæklet pude
her er så den omtalte bagside af puden :-)



Puden er laver af boble eller popcorn masker, og inden jeg gik i gang, tegnede jeg et mønster på ternet papir.
Hver kvadrat på papiret er en boble maske.



                                                                               
diagram til hæklet pude
Mit diagram til puden



Efter at have hæklet forsiden efter diagrammet, og en ensfarvet bagside, er de to sider hæklet sammen.



                                                                             
hæklet pude




     
Der sneg sig lige en blålig farve ind, da jeg skulle hækle puden sammen. Og den fik også lige en stor knap i midten.



                                                                               
hæklet pude
Lækker stor træknap
                                                                             


                                                                                     


hæklet pude
Knappen passer også til den farve for- og bagsiden er hæklet sammen med.


                                                                         


hæklet pude
Boble masker er super flotte....



Hvis du ikke ved hvordan man hækler boble masker kan du lære det lige HER.
Og du skal da også lige se mine grydelapper, der var mit første projekt med boblemønster.




                                                                             
grydelapper
Farverne snyder lidt på billedet, men boblemønstret kan ses tydeligt 




Grydelapperne er hæklet efter Lutter Idyl`s opskrift, som jeg har linket til over billedet.
Og de er super gode. Kan anbefale at hækle dem først, hvis du ikke har hæklet boblemønster før.
De er gode at øve sig på, og så får du også nogle fantastisk gode grydelapper.... enten til dig selv, eller til værtindegave :-)

Jeg elsker at forkæle min familie eller veninder med hæklede ting, og grydelapper har jeg efterhånden lavet nogle stykker af.
Ud over dem af boble masker, er jeg ret vild med nogle i vaffel mønster. De er også super gode og tykke.
Så dem har jeg også lavet mange gange.




                                                                               
grydelapper
Indpakningen betyder rigtig meget, så det gør jeg
altid rigtig meget ud af, når jeg skal give en gave.



 Ideen til disse grydelapper, har jeg også fået hos Lutter Idyl. Du kan se dem HER.
Selve opskriften på vaffel hækling kan du finde HER...... men vær opmærksom på at du skal lave dem større, da opskriften er på små grydelapper til børn.


Slutter af med endnu et par billeder af min pude, som jeg er såååååå glad for. 
Både fordi den er super fin, men også fordi at jeg nu igen har lov til, at gå igang med noget nyt :-)




                                                                               
pude





pude




                                                                                         
pude
   



                
Jeg er gået i gang med lidt forskellige nye ting... blandt andet noget der er lavet af skind lapper :-)
Men det må du vente lidt endnu med at se... Jeg kan dog love, at der er farver på :-)


Rigtig god og farverig dag.

Lone        

                                                 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar