onsdag den 14. januar 2015

HÆKLEDE HATTE

TIL DEN KOLDE TID....





                                                                     

                                                                  
hæklede hatte
Hæklede hatte 



Jeg er gået AMOK i hatte :)
Blev forelsket i et par opskrifter som jeg købte, og så kunne jeg slet ikke stoppe igen med at lave hatte :-)
Der skulle dog en del ændringer til,  inden jeg kunne få garn og opskrift til at passe til mit hattehoved :-)



                                                               
hæklet hat
hæklet hat med blomst

       
                                                                            
hæklet hat
Hæklet hat med knapper



                                                                             
hæklet hat
Endnu en hat med blomst.
Halsrøret er strikket.



                                                                                   
hæklet hat
Denne har en lidt større skygge og et hæklet bånd
med en  knap i hver side.





De to hatte med blomster ligner hinanden meget på billedet, men den ene er meget mere luftig i mønstret end den anden, og så er der også mere farveforskel end der fremgår på billederne.


Blomsterne er syet på en sikkerhedsnål så de kan flyttes og skiftes efter humør....
Så jeg har lavet blomster i mange forskellige farver :-)


                                                                              
hæklede blomster
hæklede blomster




Jeg blev virkelig grebet af at hækle hatte, og ud over de viste som jeg selv har beholdt, er der også blevet hæklet en del til min mor, moster og til en veninde :-)

Har du fået lyst til selv at lave en hat, kan du finde de opskrifter, jeg har brugt HERHER og HER.
Som sagt synes jeg der skal lidt justeringer til, før opskriften er helt god, men helt sikkert godt med en opskrift at gå efter.



Sidste år har jeg også strikket et par huer og halstørklæder......
Dem får du også lige et par billeder af... bare til inspiration :-)


                                                                    
strikket halstørklæde
Strikket halstørklæde med lange frynser




strikket halstørklæde






strikket halstørklæde
Strikket halstærklæde pyntet med filt :-)



                                                                           
strikket hue og halsrør
Strikket hue og halsrør.




Håber du er blevet inspireret af mine ting.
God fornøjelse med nørklerierne.

Lone





                        


Ingen kommentarer:

Send en kommentar