onsdag den 25. november 2015

ADVENT

Bare lidt inspiration....



                                                                         
adventskrans
Adventsstage pyntet med lærkekogler


                                                                   
 Nu nærmer julen sig med hastige skridt, og det er snart tid til at finde julepynten frem.... jaaaaaaa.
Jeg glæder mig rigtig meget til det i år, da jeg slet ikke fik pyntet sidste år på grund af en vandskade.

Inden jeg går amok i julepynt, har jeg lige lavet et par adventskranse/dekorationer... bare som en start på juleriet :) så mangler du inspiration til hvordan din adventskrans skal se ud i år, får du lige lidt ideer her.



                                                                             
adventskrans




Den første er en adventsstage lavet af jern og irret kobber, og den skal være min adventskrans i år.
Den er pyntet helt enkel, med lidt blødt enebær, lærkekogler og kobberfarvede kugler.
Stagen er virkelig fin, og det er vigtig for mig, at den ikke er dækket helt, og pyntet meget enkelt.


                                                                   
adventsstage




adventsstage



                                                                           
adventsstage




Den smukke adventsstage har lige fået en midlertidig plads i vindueskarmen.
Når der skal julepyntes i weekenden, bliver den nok flyttet til spisebordet.
Når jeg finder julepynt frem plejer jeg at fjerne lidt andre ting, så der ikke bliver overfyldt med pynteting.



                                                                     
adventskrans
adventskrans af lavgrene


Denne adventskrans er mere traditionel.
Den er lavet på en krans af lavgrene, og pyntet med lidt lærkekogler og stjerner.

adventskrans



Adventskransen er lavet til min bror, og han kan godt lide den lidt enkel, uden sløjfe og alt for meget pynt.



adventskrans
stjerne, lav og lærkekogler
         


adventsdekoration



Den sidste adventsdekoration er til min mor.
Den er lavet i en grå træbakke, og pyntet med blødt enebær, husløg og stjerner.
Det grå er en Vindheks, der måtte lade livet.... Den er rigtig god at bruge i juledekorationer, da den tørre næsten uden at den forandre sig.


Da jeg alligevel var i gang, lavede jeg også lige et par juledekorationer der passer til adventskransene til min mor og bror.
Det griser jo altid når man har gang i sådan et projekt, så det er bare med at få lavet en masse inden der skal ryddes op igen.


                                                                             
juledekoration
juledekoration pyntet med kogler, kugler, stjerner,
enebær, buksbom og vindheks.


Så er der styr på advent....
I weekenden skal der julepyntes, og jeg skal også have lavet et helt specielt kalenderlys..... kan næsten ikke vente :-)

Vil du have mere inspiration så se lige HER og HER....
 Der kan du se mange flere adventskrans jeg har lavet.

Håber du får lavet en fin adventskrans, og jeg vender snart tilbage med kalenderlys, og et julepyntet hjem.

Lone





             


                                                         

Ingen kommentarer:

Send en kommentar